AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Honda CBR bersama keluarganya

Salam sejahtera kepada semua yang membaca blog aku malas. Honda merupakan jenama bike yang tidak asing lagi di plenet bumi ini. Jentera ini terbahagi kepada 6 kategori yang terkenal iaitu 150cc 250cc 400cc 500cc 600cc dan 1000cc. ( ada kategori yang lain? ada.. klik sini ) Jadi, apakah yang menjadikan mereka adik beradik ni sebuah jentera yang layak menyandang gelaran CBR?

Sebelum itu, elok kita memahami makna CBR. CBR merupakan akronim kepada Cross Beam Racer. Ia merupakan bike yang direka untuk mencapai kelajuan yang tinggi bersesuaian dengan kekuatan enjinya. Ia juga merupakan bike yang memiliki rekaan kosmetik atau rekaan luaran yang menampakkan ciri-ciri berlumba yang padat. Tidak hairanlah CBR1000SP atau CBR1000RR memiliki saiz frame dan fairring yang menyamai bike 600cc.

Ciri umum yang dapat kita lihat pada CBR adalah memiliki ekor atau bahagian belakang yang langsing. Ia lebih tirus dan tidak lebar seperti Yamaha R1. Kesemua jentera CBR dijana oleh enjin sebaris a.k.a inline engine dalam bahasa Inggerisnya.

Ok, aku tak nak cakap panjang-panjang, jom lihat gambar Honda CBR sekeluarga yang terkini dari si adik 250cc kepada abangnya 1000cc!

Gambar di bawah adalah 150cc

Gambar di bawah adalah 250cc CBR.

Gambar di bawah adalah CBR 400cc

Gambar di bawah kategori 500cc


Gambar di bawah adalah kategori 600cc



 Gambar di bawah adalah kategori 1000cc Superbike.
 




0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...