AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Riding Sejenak Menjauhi Bandar

Sudah sekian lama aku menyepi dari dunia internet beralasankan akses internet yang sangat lemah longlai di sini. namun ia bukanlah isu yang harus dipolitikkan oleh aky yang malas nak menghangatkan keadaan kerana bagikuku lebih baik menghangatkan tayar motor yang bergolek menikmati keindahan alam di Sarawak Malaysia ini terutamanya di area Sarikei Julau.

Aku mengaku, I love this Pict

Perjalanan menjadi seorang manusia seperti jalan di Pakan Sarikei. Kerana jalannya kecil dan berliku, namun kerana kecilnya jalan itu dan berlikunya selekoh berturap kita menjadi lebih berwaspada dalam kehidupan ini. Kelajuannya tidaklah sampai tahap melatah lagi. Demikiannya jiwa seorang rider ini. Namun jika Tuhan berikan jalan yang lurus seperti laluan ke Gurun Las Vegas, tidak mustahil dipulas kelajuan nyawa itu sehingga meraung memuntahkan kuasa 300hp mungkin lebih. Namun harus sentiasa kita mengingatkan diri, agar berpada dan tahu akan kemampuan diri. 

Tayar yang bergolek di jalan berturap dan berbatu..

Sementara menunggu rakan-rakan yang lain.
Disaat menoleh semula kehidupan di sini. Ketenangan menjelma selepas deruman bunyi enjin mula memainkan muzik dan gema menghiasi alunan jalan raya Shin Yang. Orang panggil jalan ni jalan Shin Yang, aku panggil jalan Sesco. Disinilah aku akan duduk bersama rakanku menikmati suasana senja di Bumi yang kian tua usianya. Namun, tekanan dan beban kerja terlepas jua setelah "Riding Sejenak Menjauhi Bandar."

Selekoh kegemaran?

Bersama rakan duduk di tepi jalan laluan ke kebun

Bertemankan kisah di IPGKS Miri aku kongsikan kepada junior-juniorku. Mengenai Honda Fireblade 1000cc, biarkan ia menjadi pemecah kedinginan petang itu. Kerana ia biasanya menjadi pembuka selera kepada topik-topik kisah di desa.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...