AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Ganaskan CBR250 itu

Salam sejahtera kepada semua yang membaca penulisan yang malas dan sempoi di sini. Okay, aku sedang bercuti dan malas nak cakap banyak. Akhirnya aku ambil gambar bike Honda CBR250 milik seorang kawan yang bekerja di Klinik Pakan.

Pengenalan Rasa Geram.
Ni dah masuk tahun ke-6 kalau tak silap usia bike beliau. Masih juga nampak standard dan tak ganas. Berbekalkan idea murahan dan anggaran kos mengecat dan tampal pelekat sekitar Rm250 sahaja, mari kita saksikan transformasi bike beliau. ( gambaran dalam Adobe sahaja ) Nanti buat real-real. Nikmati gambar sebelum dan selepas berikut.


 Sebelum.

Selepas



Sedikit sebanyak tentang CBR250 beliau.
Beliau telah merantau acap kali menggunakan Honda CBR250 ini. Boleh dikatakan seluruh sarawak 80% jalan berturap telah dilalui beliau ( Jalan Pan Borneo sahaja, tak termasuk rumah pakcik dan makcik yang berturap di kampung ) Beliau menyedari jentera ini amat hebat dan seronok ditunggan di jalan negeri Sarawak.

Pecutan Tinggi
Beliau mengakui kelajuan bike ini sememangnya sesuai dengan jalan yang kecil di sini. Pecutan diutamakan kerana ia amat penting untuk menawan selekoh yang tajam di sini. 160Km/j adalah kelajuan purata bagi beliau. Sampai begitu sekali? sedangkan aku biasanya bawa 1000cc pun sekiar 150Km/j. Tidak hairanlah beliau sering bergerak bersama dengan rakan-rakan yang menggunakan enjin yang berkuasa 500cc ke atas. Bukan enjin semata-mata persoalannya, tapi skill / kemahiran menunggang.

Puas Hati
CBR250 sememangnya memenuhi nafsu menunggang bike beliau. Buktinya, sampai ke hari ini beliau belum upgrade bike. Bike ini pun pernah digunakan untuk offroad!! ( Kisah Superbike pertama Offroad di Pakan - http://aku-lazy.blogspot.com/2015/03/ke-kuching-mengejar-impiaan-episode-1.html ) Ia juga laju di jalanan yang tidak berturap! Duit bukan masalah katanya, mungkin tunggu peluang untuk memiliki Honda yang lebih hebat. Namun, kemanisan madu dari CBR250 ini masih terasa di hati beliau.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...