AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Bike kecil Rm5500 dililus JPJ

Banyak jenis bike di dunia ini namun tidak semuanya akan diluluskan oleh JPJ untuk kegunaan di jalan raya. Namun, aku terjumpa sebiji bike yang kecil molek untuk dimiliki oleh peminat jentera beroda dua. Kalau kat Sarikei Sarawak, harganya Rm5500. Kalau kat tempat lain, mungkin lebih murah. Kami panggil bike ni Monkey Bike, walaupun ia bukanlah Monkey Bike keluaran Honda, tapi ia sudah cukup mewakili bike off road kecil terhebat Honda.

Monkey Bike

Cover Enjin Honda

Kecil tapi Mahal.

Tapi aku kali ini bukan bercakap tentang bike kecil keluaran Honda, tetapi bike dari syarikat Daichi. Sorry kalau tersalah eja. Yang aku tahu, bike ini produk Cina tetapi sangat tahan lasak serta mudah diselenggara. Bike ni keci jer, kaki boleh cecah dan tak ada masalah dari segi kestabilan. Kekuatan enjin pun boleh tahan, nak tahu berapa cc benda ni? bike ini tak sehebat Honda punya, ia dibawah 100cc. Maksudnya ia super jimat untuk minyak dan boleh digunakan untuk turun ke sekolah dan kemana-mana sahaja. Ke hutan? Boleh.. haha! ye lah, kalau lekat kat lumpur, angkat jer.. bukannya berat. ;-P




Bike ini sebenarnya seronok untuk dinaiki dan siapa kata bike ni tak ada gaya? hahaha! Sememangnya menarik dan murah. Sekian.

Ada Gaya? Banyak gaya.. haha!

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...