AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Cara membersih jalan berminyak ( 3 Gambar )

Pernahkah anda melihat cara orang membersihkan jalan yang berminyak disebabkan kemalangan? Kali ini aku ingin kongsikan 3 keping gambar berkaitan dengan kerja-kerja membersihkan jalan yang telah menjadi licin disebabkan tumpahan minyak.

Gambar tersebut merupakan kejadian yang berlaku di Kuching Sarawak. Lokasi Jalan Pending. Ada beberapa maklumat menyatakan bahawa beberapa kemalangan kecil berlaku disebabkan tumpahan minyak tersebut.

Kerja pembersihan menggunakan bahan kimia yang menguraikan molekul minyak di atas permukaan jalan raya. Kerja pembersihan dijalankan dengan segera untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas dan kemalangan. Sekian

WhatsApp ( Borneo Bikers Crews )
Usaha pembersihan dijalankan dengan segera
Kelihatan buih di permukaan jalan raya
Hati-hati kepada semua pengguna jalan raya.

Thanks:

Team Bomba
Polis
Informer
Lain-lain yang membantu secara langsung dan tidak langsung.

Thanks to Abg Saifudin of Borneo Bikers Crews.
Dia kata gambar yang dikongsikannya itu adalah gambar dari group bike yang disertainya.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...