AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Paper Towns ( Movie diluar minatku. tetapi.. )

PAPER TOWNS

Seriously, u must watch tiz. Ini bukan cerita tentang berlawan, bertumbuk, misteri, hantu tetapi ia hanyalah cerita yang mengisahkan tentang kisah kisah zaman remaja. Pelik kerana aku tiba-tiba merasakan sesuatu yang menarik tentang cerita ini seolah-olah ia menyedarkan aku tentang perasaan zaman remaja yang mungkin kita telah lupa.

Pertama sekali cerita ini bermula dengan suasana yang sangat bosan. Namun apabila dihayati penceritaannya itu semakin menarik. Cerita ini dapat membuatkan kita merasakan diri kita sedang berlakon atau terlibat dalam kisah ini.

Aku merasakan kisah ini menceritakan zaman di mana remaja menghadapi konflik untuk mengenali diri dan tujuan hidup ini. Ada remaja yang dapat keluar dari ruang lingkup persekitaran dan ada yang mampu bertindak di luar dari kebiasaan. Mereka yang bertindak luar dari kebiasaan itu adalah insan yang mampu terbang tinggi dan tidak terikat dengan tempurung dunia ini.

Margo merupakan watak wanita di dalam cerita ini. Merupakan seorang yang misteri dan berfikiran jauh. Dia sering menyoal dirinya sendiri tentang erti kehidupan namun apabila kita menghayati cerita ini dia merupakan watak yang sangat menarik. Tanpanya jalan cerita ini tidak akan menjadi kerana watak itu penuh dengan persoalan dan keseronokkan.

Quentin pula merupakan seorang lelaki yang biasa dan memiliki sikap yang sangat berwaspada. Dia sering menolak ajakan Margo untuk melakukan perkara yang gila-gila kerana dia ingin mengejar kecemerlangan semasa di sekolah. Namun dalam diam dia memiliki rasa cinta terhadap kawannya itu. Perasaan itu telah lama dipendam sejak mereka berjiran dari kecil lagi.

Namun cerita tersebut menjadi semakin menarik apabila Margo menghilangkan diri dari bandar tersebut. Quentin yang pada mulanya hanya seorang murid yang introvert menjadi seseorang yang extrovert. Dia mula mengikut jejak langkah Margo. Pengembaraan dia telah banyak mengubah rakan-rakannya dan akhirnya mereka menikmati zaman persekolahan yang tidak akan dilupakan. Wow.. Nak tahu lagi? Jom tonton lah..

Cari Movie:












0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...