AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Rider CBX500 kental bersuara (STBC)

Salam sejahtera kepada semua yang membaca blog aku malas kali ini. Kali ini aku ingin menulis tentang seorang kawan iaitu seorang cikgu di sebuah sekolah area Betong, Sarawak. Bagi saya beliau merupakan seorang yang menginspirasikan dan sudah semestinya rajin menunggang motosikal!! Ya, menungang ke mana saja yang mampu dicapai oleh jentera 2 roda miliknya.

Nama rider tersebut ialah encik Tim a.k.a Cikgu Timothy. Beliau merupakan seorang yang berfikiran positif dan bersifat naturalis kerana beliau lebih cenderung menikmati keterbukaan dunia dengan jentera beroda dua.  Sememangnya itu adalah semangat seorang raider atau bikers yang bagus.. Hebat.

Tujuan aku menulis entry kali ini adalah untuk mendengar + berkongsi pandangan beliau tentang dunia dan falsafah berkenaan dengan dunia motosikal. Sebagai tambahan aku juga ingin mengetahui apa yang terselindung di sebalik semangat veteran beliau untuk terus menunggang motosikal.

Beliau menunggang Honda CBX 500cc. Bike ini merupakan bike dual purpose. Apa kata kita dengar pendapat beliau tentang jentera ini nanti.


Soalan kepada Cikgu Tim.

1. Pengalaman menungang bike. ( ceritakan serba ringkas )
- pertama kali naik bike masa darjah 6 di Kapit. Honda C70
- pakai Honda Raider masa tingkatan 2. 
-ride area Kapit shj.

2. Apakah bike pertama Tuan?
- Honda Raider

3. Lokasi yang paling jauh pernah Tuan pergi?
a. Betong - Bintulu
b. Betong - Sematan
c. Betong - Pusa - Maludam - Sebuyau - Asajaya - Samarahan - Serian - Betong (447.3km)



4. Impian tungangan atau destenasi impian untuk 2016.
a. Tip Of Borneo
b. Pontianak / Banjarmasin
c. Bakun & Belaga
d. Blowpipe

5. Jenama bike yang diminati. Kenapa?
Honda - spare part senang diperolehi dan murah. Tahan lasak.

6. Falsafah hidup Tuan berkaitan dengan bike.
Memerlukan ketahanan mental dan fizikal untuk ride. Senaman itu perlu untuk ketahanan dan stamina.

7. Bike idaman atau nak upgrade ke?
a. Honda CBX750 (motor polis trafik)
b. Cleveland custom bike. Easy rider.

8. Review ringkas tentang bike yang sedang Tuan miliki. Pro dan kon. Honda CBX500
Pro :
Easy handling
Light (middle weight)
Powerful (offroad)

Kon:
CC alang-alang

Beliau gemar menungang bike tanpa mengira kondisi jalanan.
Tetap bergaya! Untung dapat cikgu ni dalam kelas.
Siang malam.. Terang gelap.. Mana mana saja. Asalkan ride.
Bersama dengan rakan.

Terima kasih kepada beliau ( Cikgu Tim ) kerana sudi menyumbangkan pendapat berkaitan dengan pengalaman beliau. Diharap perkongsian ini dapat membuka minda kepada semua di luar sana tentang dunia bikers dan hobi jentera beroda dua.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...