AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

New Gang Sportbike di Pakan, Sarikei!!

Ini lah perkara best yang terjadi di Pakan. Now, officially ada CBR250, CBR1000, R25 dua biji dan diikuti yg terkini Z250!! Paling lama iaitu CBR250.. tu milik pengasas bikers di Pakan. Kira lone rider katanya. Sebab tak aktif riding, maklumlah.. keluarga dan tugas sebagai penjawat awam lrbih diutamakan.

Okay, mari kita ulang kaji jentera Z250 ini. Ia adalah jentera yang tidak asing lagi bagi peminat jentera beroda dua. Gaya ganas dan naked seperti ular tedung membuatkan bodynya besar.

Enjen serupa dengan Ninja250 membolehkannya meluncur di jalanan semaksima 170km/j. Aku rasa boleh cecah 180km/j kalau dah mody beberapa benda.hahaha!! ( Aku pakai CBR1000 pun biasa ride sekitar 150km/j jer. X nak laju lah, malas... )

Z250 sangat lincah, tungangan menyelesakan. Handle bar boleh laras. Tak sakit pingang kata kawan saya tu. Ride jauh boleh layan dengan bike ini.

Gear sangat lancar bila ditukar. Clutch lembut dan memberi reapond segera bila dilepaskan pada RPM yg rendah. Jangan risau, bike ni tak mudah padam kalau tak mahir main clutch.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...