AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Seperti Angin

Ku bahagia dan diberkati keranaMu Tuhan. Dan aku terus percaya, merasakan kehadiranMu seperti angin membawa berkat.. terasa Dirimu ada walaupun tak kenampakan.

Banyak yang ku lalui dalam hidup ini dan Engkau mengajarku melihat segenap yang baik baik. Segalanya itu terjadi di sekelilingku dan menyenangkan hati ini. Namun terlempar juga fikiranku sejauh ku Singapura, mungkin  seluruh dunia juga ku layari rasa yang dibawa dari Sarawak Malaysia ini.

Saat ini aku ingin mengatakan bahawa, aku memilih untuk percaya. Kerana hidup ini adalah sementara namun selamanya akan terkenang juga. Syukur atas segalanya.

Mungkin aku bukan yg bertuah kerana belum pernah melihatNya.

Namun, aku tahu.. bukan diriku seorang yg terbang tinggi kerana berkat Yesus.

Semuanya itu hanyalah Kerana aku memilih untuk..

PERCAYA WALAUPUN TAK PERNAH MELIHATNYA.

MENCINTA MESKIPUN TAK PERNAH BERSUA.

Inilah imanku.. inilah arahku.. menuju Dia yg terindah. Disaat mata rohaniku terbuka, ku tahu diriNya sentiasa disampingku.

Yohanes 20:29  Kata Yesus kepadanya: "Karena engkau telah melihat Aku, maka engkau percaya.

Berbahagialah mereka yang tidak melihat, namun percaya."

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...