AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Zaidel punya Ninja

Salam sejahtera diucapkan kepada semua pembaca blog orang yang paling malas di dunia ni. Aku berfikir sebanyak dua tiga kali sebelum menulis blog ini sebelum tidur, memandangkan material yang suam-suam kuku aku teruskan juga kerana kita semua hampir melupakan jentera yang paling ganas untuk kategori 250cc sebelum ini. Mana taknya, kini seringkali kita mendengar pasal Yamaha R25.

Apa kata kita ulangkaji sekejap tentang sebuah jentera yang pernah menggegarkan tanah air dengan kecantikan dan keanggunannya satu ketika dahulu. Aku berani berkata sedemikian kerana, produksi jentera ini telah mencetuskan perang 250cc serta jentera yang lebih besar kuasanya di negara kita.

Siapa yang tidak mengenali Kawasaki Ninja 250cc. Mendominasi jalan raya negara kita dan semakin melonjak namanya sekitar tahun 2013 apabila model special edition ninja dikeluarkan. Sebagai tambahan ia merupakan jentera 2 silinder pada era dan tahun tahun tersebut. Ya.. tahun sebelun tu CBR 250 Honda mendominasi dan cuma memiliki enjin satu silinder sahaja. Kelebihan 2 silinder adalah kuasa pada gear ke 6 tetapi pada gear pertama sehinggalah gear ke 3 kuasa 2 silinder tidaklah segagah 1 silinder, yang pistonnya lebih kecil berbanding dengan piston 1 silinder.

Kali ini aku mencuri gambar motosikal sepot baik ( Sportbike ) punya cilok kawan aku yg kerja di bahagian Kecemasan Hospital Sarikei, Sarawak. En.Zaidel diberi nama, moto ni aku tak tahu nama samarannya. Mungkin Zulhaika atau Ziana Merah Merona sebab warna motosikal ini aku berikan sedemikian rupa walaupun bukannya warna merah 100 peratus. Nampak macam oren ada.. nampak macam color buah pinang ada.. biasalah, warna special effect.

Bro Zaidel telah menggunakan motosikal ini sekian lama. Kos penyelenggaraan sememangnya murah apa lagi bila disoal dari aspek minyak ron 97 atau 95. Sememangnya tidak tamak haloba menelan minyak dan juga mengeluarkan gas rumah hijau yang berpontensi menyebabkan planet bumi semakin panas menjelang tahun 2020.
Daya tahan moto ini juga sememangnya boleh dipercayai memandangkan jalan yang dilalui oleh Bro. Zaidel agak berliku dan berbatu. Biasalah, jalan kat sini memang agak brutal. Terdapat beberapa modifikasi untuk performance dan kosmetik telah beliau lakukan. Sentuhan kasih sayang ini menjadikan motor ini semakin lama ditelan masa semakin mekar warna dan gayanya. Maklumlah jentera yang boleh dikatakan lagenda dalam kategori 250cc.
Meriam buluh berjenama Arrow membuatkan enjin dua silinder berbunyi lebih gagah. Ada sedikit seperti bunyi 4 silinder.haha!!
Dari tepi kelihatan tangki minyak motor ini lebih besar. Rupa-rupanya beliau menggunakan tank condom yang besar.
Nampak tak warna lampu dia?!
Swing arm dan beberapa bahagian lain juga dipercantik dan menggunakan aksesoris yang simple tetapibesar nampak besar.
Mata aku sahaja ke yang melihat tangki minyak itu bulat dan agak besar daripada normal?!
Brake lever dan guard menjadikan handle bar kelihatan mahal dan cantik.
Cantik Bike Bro.Zaidel. Thanks sebab share gambar.hehe. sekian.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...