AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

D Tracker 150 2016 RM10,999.99

Ya, Kalau tak ada bajet sekitar RM11,000.00 ( Rm11k ) usah ditenung lama-lama. Sebab kalau lama sangat ditenung, hati akan berair dan menyebabkan si peminat akan tak lena nak tidur dan tak ada mood nak makan. Kali ini, aku curi-curi ambil gambar bike Uncle saya, nama beliau Mr. Simon. Dia baru jer beli bike ni, 4 tahun lebih dia loan sekitar Rm350 dengan downpayment Rm1000. Ni harga di Sarawak, kalau kat semenanjung.. confirm lebih murah. Haha, terbaik lah kat sana. okay, kita sambung story.

Bagi yang tak ingat macam mana rupa D Tracker sebelum ni. inilah gambarnya. Look smaller kan? Tapi, memang cun melecun juga. siap dengan USD fork.


Bike ni dah dipandu uji di jalan sarawak, feel sangat selesa. Gear 1-2 memang kuat youuuu.. gear 3-4 masih dapat tarik bike ni pergi lebih laju. Gear 5? Ya, bike ini sampai gear ke-5. Laju gak, boleh bawa badan 83kg aku ni pada speed 200km/j.. merepek betul! okay.. Max Speed is around 120km/j. Its a good bike and very easy to handle for orang yang baru nak berjinak-jinak dengan dunia bike. Banyak bahagian bike ini dapat di upgrade guna assesori KLX 150 sebelum ini. Maklumlah, frame dia sama.

Masih mengekalkan teknologi USD Fork depan yang menjamin keselesaan tungangan urban atau jalan berbatu.

Dimensi belakang yang lebih lentik dan kelihatan tajam. Takniah Kawasaki, peningkatan mendadak dari segi rekaan.

Piping yang kemas dan kelihatan lebih bulky. Terbaik lah, bunyinya lebih garang berbanding KLX150L original.

Cover tepi piping panas tu nampak smart. Kalau kasih cat warna lain selain hitam tentu nampak lebih cun melecun.

Moto ni tak kelihatan kecil. Walaupun pada asalnya D Tracker 150 memang agak kiut.

Bahagian tepi memperlihatkan enjin yang kelihatan serupa.. frame yang serupa..dengan generasi KLX 150 sebelum ini. 

Kotak apa pulak ni? siapa dapat teka dapat sebiji D Tracker.. :-P

Paparan spedometer yang lebih kemas dan menarik. Wow!! Tank minyak!! Dah ada warna!! sebelum ini hitam jer.

Keayuannya dari sebelah kiri. Cantik rumput.. eh! salah benda kena komen.

Sebelah kanan ada nya batang buluh yang mengeluarkan asap. Nak upgrade? Nope.. kekalkan yang ori.

Tekan right klick dan save dalam laptop korang. Dalam telipon pun boleh. Baca sendiri. 

Pengajaran dari cerita di atas adalah. Bike ni memang dah banyak berubah. Dulu mungkin banyak kekurangan, kini makin bagus. Kita manusia hendaklah sedemikian juga. Berusaha untuk perbaiki diri, agar dapat wang cukup hujung bulan nanti untu beli bike ini. Sekian. 

Thanks Uncle Simon ( Owner D Tracker ) Warga SK Ng Kedup, Julau. Sarawak.

Klik
Banding saiz dengan KLX 150 S 

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...