AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

D Tracker Makin Besar. ( Perbandingan saiz dengan KLX150 S )


Salam sejahtera kepada semua pembaca yang setia membaca penulisan Aku ini. Kali ini aku nak show sikit perbandingan dari segi saiz. Saiz apa tu ya? jangan pikir bukan-bukan. Ini blog pemalas, tak nak benda yang compilcated. Ni nak khabaq tentang saiz yang telah dialami oleh jentera Kawasaki D Tracker. Sebelum ini, D Tracker merupakan sebuah jentera yang cute dan berjiwa motard. Kali ini, D Tracker 150 tampil dengan saiz yang lebih akil baligh. wow! Aku permudahkan cerita, aku bandingkan saiz dengan KLX 150 S yang Aku peram di rumah selama ini. Mempersembahkan perbandingan  D Tracker 150 2016 dan KLX 150 S 2010.

D Tracker 2016 lebih tinggi woooo!!

Tayar dia tak lagi saiz kecik macam dulu. Kini sama dengan saiz KLX 150.

Disk brake lebih besar! Fork lebih besar ( Memang besar dari dulu pun fork tu )

Tapi, tayar depan dia lebih kecil lah.. maklumlah, belum seeting utk Offroad.

Aku tak nak cakap banyak, biarkan gambar yang berbicara, sebab tak ramai yang gemar baca benda yang berjela-jela. Bike D Tracker ini kawan hanba yang punya Mr. Simon namanya. Beliau belik D Tracker ni pada harga Rm11K gitu lah. Harga Sarawak nih, beli kat Ing Motor Sarikei. Thanks sebab sudi buat sesi bergambar di waktu senja, tu sebab gambar agak kejinggaan. hehe. Sekian.

Read more here: Spesifikasi dia. http://aku-lazy.blogspot.my/2016/07/d-tracker-150-2016-rm1099999.html

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...