AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Episode 1 Kembara Pesta Pakan

Salam sejahtera diucapkan kepada semua pembaca blog ini. Sudah sekian lama aku tidak menulis apa-apa memandangkan agak sibuk beberapa bulan ini. Biasanya aku bercakap tentang motosikal atau merapu tentang makanan, namun kali ini aku ingin berbicara tentang kembara pesta Pakan.

Kembara pesta Pakan telah dimulakan episodnya pada tahun 2015 dan pada tahun ini ia diteruskan lagi. Tanpa diduga penyertaannya lebih banyak dari yang dijangkakan. Jika tahun lepas penyertaannya sekitar 40 orang peserta namun kali ini seramai 70 orang telah menyertai nya.

Lokasi pada tahun ini masih sama seperti tahun lepas namun ada penambahbaikan dari segi tentatif program. Sungai Skrang Ulu Entabai menjadi lokasi berkemah. SK Ulu Entabai pula menjadi lokasi untuk kami menjalankan khidmat sosial.

Untuk penulisan kali ini tidak banyak yang ingin aku tulis memandangkan aku akan menulis kisah kembara ini yang lebih teliti untuk penulisan yang akan datang. Cuma ingin aku bawa kita semua untuk mengimbas kembali kenangan pada tahun 2015 kembara Pesta Pakan. Sambil-sambil itu nikmatilah gambar yang berjaya aku ambil pada pesta pakan 2016 ini. Untuk melihat kenangan pada kembara 2015 tahun lepas pula, sila klik link di bawah. Sekian.

http://aku-lazy.blogspot.my/2015/09/pesta-pakan-special-2015.html?m=1

KLX 150 BF from Kawasaki.
Makanan mewah di hutan
Happy juga banyak2 macam ni
Tema tahun ini hijau.
Dalam hutan ketemukan memo ni.haha!!
Pasang kemah asing asing.
Jentera yang join
Team KTNS yang popular di Sarawak
Macam lari dari zombie jer kami ni.
Legen punya!!

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...