AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Repair Dan Servis atau add on

Pakan Sarikei- Kalau nak hantar motosikal yang ada masalah tentu susah nak cari tempat yang kelihatan high class. Di sini cuma ada satu sahaja tempat yang boleh saya percaya. Bangunan dia biasa sahaja namun skill pemilik bengkel ini boleh dihormati. 

Simple jer benda yang aku nak ceritakan kepada u all ni. Ia adalah tentang keluasan kita bekerja. Sebab bike aku kat sini adalah disebabkan ada masalah yang malas aku nak ceritakan. Dipendekkan cerita, bike aku nih dah pernah kena servis di sebuah bengkel.. entah bagaimana bengkel yang agak high class tu ada upah pekerja yang cuai. Ada beberapa part pada bike aku tu dia pasang terbalik dan skru dia senget sampaikan alur skru itu rosak.

Memang saspen lah sebab aku semalam tu almost kemalangan bila bike tak dapat perform dengan baik. Apa lagi bila bike tu adalah bike kesayangan. Bila dihantar ke sana sini, banyak yang tak sanggup.. alasan mereka bike 1000cc tu besar dan ridau tak ada part. Kira okay lah tu, mereka menolak sebab mereka tahu kemampuan bengkel mereka. So.. aku habtar lah bike ini ke bengkel kawan aku. So dia repair, wow!! 2 jam sahaja?! Laju gak.. banyak lah yang dia beritau.

Time tu aku dimaklumkan bahawa ada part yg terbalik da skru dia senget. Tu sebab masalah dia.. bertepuk dahu aku dibuatnya. Tak kan perkara seremeh itu boleh terjadi kat bengkel high class? Mreka ingat pasang bike ni macam pasang lego? Adoi.. tak apa lah. Syukur nyawa selamat. Aku buat penulisan ni bukan apa, saja nak kongsi pengalaman.

 Mungkin ada di kalangan pembaca juga pernah mengalami masalah yang sama seperti aku.  Aku agak emosi bila mengenang kembali bike yg dibiarkan bermalam dan direpair di bengkel high class tidak memenuhi jangkaan aku. Elok aku hantar kat bengkel kecil, tapi pekerja dia teliti dan mahir. Sekian.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...